Pages

Bias aku dan dirimu


Berjalan bersisian....menggenggam erat jabat tangan
sembari menyulamkan puisi di baris-baris hari yang tak lagi sepi.....
sebagai pengingat langkah dari cerita yang tak selalu jadi percuma......

Menanamkan sepenggal kisah yang sendiri, yang sepi, yang bahagia
yang menanti, yang ingin pergi dan yang slalu menemani.

Dengan bias-bias 'aku' dan juga bayangmu...sepert...

'aku hanya buih di antara perahu nelayan' katanya.....
Berusaha membalut gurat2 gelombang...tiada henti...belarian kesana kemari....
'aku hanya bintang sang pelengkap malam' katanya....
yang berkelip sebagai penghias langit... dengan bulan sebagai teman.....
'aku hanya embun dalam untaian fajar yang menggantung' katanya.....
tuk basahi tiap awal dari sebuah perjalanan tiap jiwa...yang bahagia...yang merana,
juga yang tengah bimbang mencari terang....
'aku hanya mendung sebagai penghantar hujan yang turu' katanya....
penghias langit sesaat dalam kelabu yang penuh dengan berkahMU....
...aku hanyalah aku...yang hanya sebagai pelengkap dalam waktu....
yang dapat kau rasa oleh mata dan hatimu.....
juga punya nama dalam sedih, sesal dan bahagia harimu.....
yang meski tak lama ada namun terasa hangat di jiwa.....

by dhi, tertanggal 18 Februari 2011

0 komentar:

Posting Komentar

Translate

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF
Kalau ingin tau lebih jauh klik disini y....
 

Hanya Ingin Tau ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Inspiração: Templates Ipietoon
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado)